dijous, 14 de març del 2013

Pla d'acció sobre el meu nivell competencial


Una vegada haver realitzat una reflexió sobre quines són aquelles competències que tinc assolides en més o menys grau, és a dir, una vegada que sóc conscient de quin és el meu nivell competencial, seria convenient  intentar millorar en aquells aspectes que he pogut veure que són més febles.
Penso que realitzar un pla d’acció seria una bona manera que ajudaria a millorar en aquelles competències que em manquen per assolir, ja que, en ell s’exposarien totes aquelles coses que necessit millorar, a més d’una avaluació per a comprovar si realment el pla d’acció ha estat efectiu.
El pla d’acció anirà enfocat a la meva tasca com Educadora en l’escola Infantil, ja que, malgrat haver-hi treballat ja durant uns mesos, a partir de la reflexió sobre el meu nivell competencial i a partir de la pràctica diària, sóc conscient de que tinc molts punts febles encara en l’àmbit professional, i el que m’interessa és millorar-ho, per tal de que dia a dia la meva tasca com a ensenyant sigui més adequada i més enriquidora.
Per tant, alguns dels meus punts més febles són: el treball en equip, la relació amb les famílies, l’agilitat en situacions concretes d’aula, l’agilitat en situacions concretes a nivell de centre (reunions de Cicle, Claustres,...), entre d’altres, malgrat aquests són els que més destacaria.
Aquestes situacions fan referència, sobretot, a la competència de, ser autònom en l’aprenentatge, per exemple el fet de manca d’agilitat en situacions concretes d’aula, la relació amb les famílies o el treball en equip, seria convenient implicar-me més en cercar i accedir a recursos existents a l’hora de resoldre activitats, tasques i situacions. També fan referència a la competència de analitzar i reflexionar sobre el funcionament dels centres d’Educació Infantil, i això es reflexa en la manca d’agilitat en, per exemple, reunions de Cicle amb els companys/-es, en Claustres,...
A més, altres situacions que em costa resoldre són, arribar a conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida tan de la teoria com de la pràctica i elaborar hipòtesis de per què passa un fet concret a partir d’un recull d’informació.
Per a comprovar si les situacions esmentades anteriorment han estat resoltes o si, almenys, han millorat en la meva pràctica com a ensenyant, seria convenient realitzar una avaluació. Penso que un bon moment per dur-la a terme seria a final de cada trimestre, és a dir, anotar durant cada trimestre cada actuació que em costa més realitzar i com s’ha desenvolupat, quina ha estat la meva actitud i la meva postura. Després, a fi de curs es podria comparar si des del primer trimestre al darrer hi ha hagut cap tipus de millorança.
Per altra banda, a partir de la realització d’aquest pla d’acció, penso que les competències treballades són, reflexionar sobre el meu propi procés d’aprenentatge, identificant punts forts i punts febles en quan a les meves capacitats i competències professionals i, descriure el que vull aprendre, els objectius que em proposo. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada