Com ja he fet menció en dies anteriors, tenim un projecte entre mans, l’enregistrament
en vídeo d’una observació del moment de canvi de bolquers.
Entre tots els membres del grup vam decidir aquest tema ja que, ens sembla
un moment quotidià tan pedagògic com pugui ser qualsevol altre moment, per la
qual cosa cal que se li doni la importància que té, a més de perquè alguns
membres del grup coneixen personalment algunes educadores que treballen
actualment en un Centre d’Educació Infantil de Primer Cicle i en el qual s’han
format seguint la teoria de la pediatra Emmi Pikler (en relació al moment de
canvi de bolquers).
Una vegada escollit el tema, podem dir que els protagonistes seran els
infants i l’adult encarregat de realitzar el canvi, i que la finalitat d’aquest
enregistrament serà, bàsicament, per l’interès que tenim en conèixer la relació
que s’estableix durant aquest moment entre infant i adult, conèixer com es
comuniquen, i poder analitzar-la.
Som conscients de que es tracta d’un moment molt íntim i personal, per
tant, tenim molt clar qui són els nostres destinataris, nosaltres mateixos i la
resta de companys i companyes com a futurs docents, ja que, és molt important
per a la nostra formació professional, i
també tenim molt clar com cal que siguin les filmacions, sempre partint des del
respecte cap a l’infant i cap a l’adult, sense interrompre aquest moment i
sense enregistrar imatges que puguin fer malbé a la seguretat i/o imatge de l’infant,
creiem que si es fa amb tacte i delicadesa podem captar la vertadera essència
que té aquest moment del dia a dia de l’infant.
Ara bé, per a poder dur a terme tot això necessitem d’alguns materials en
concret com, una càmera per a fotografiar i per a enregistrar en vídeo, un
trípode, perquè les imatges quedin el menys mogudes possible i, posteriorment,
un ordinador, amb el programa informàtic corresponent, per a poder dur a terme
el muntatge i que quedi del tot presentable per als nostres destinataris.
Competències treballades:
Penso que, bàsicament, les competències treballades a partir de l’elaboració
d’aquesta mena de guió inicial són, 2.3 Descriu el que vol aprendre, els
objectius que es proposa, ja que, com bé he dit sabem molt bé el motiu de l’enregistrament
d’aquest moment en concret, perquè és un moment igual d’important que qualsevol
altre i cal que es vegi com el que és, especial.
Per altra banda, 4.1 Identifica els marcs teòrics que justifiquen o
qüestionen les pràctiques que es duen a terme a l’aula, ja que, conscientment
hem buscat un centre on es segueix una metodologia fonamentada en una teoria
concreta, la de Emmi Pikler.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada