dijous, 11 d’abril del 2013

Se’ns ha plantejat un repte…


Se’ns ha plantejat un repte, enregistrar mitjançant un documental algun moment concret d’alguna temàtica sobre la qual pensem que seria interessant parlar, doncs, a partir d’aquí, el nostre grup, i després d’haver plantejat diverses opcions, decideix que el tema de canvi de bolquers seria un bon tema, a més, alguns membres del grup coneixen personalment algunes educadores que treballen en un centre de Primer Cicle d’Educació Infantil de la nostra illa, en el qual  duen a terme aquesta pràctica en coherència amb el model teòric que plantejà la pediatra Emmi Pikler, i sobre el qual s’han format.
Penso que aquest és un projecte que pot ajudar-nos a nosaltres mateixos com a futurs docents, a altres docents, a famílies, a conèixer molt més sobre aquest moment tan delicat del dia a dia d’un infant, un moment durant el qual els protagonistes han de ser tan l’infant com l’adult, un moment durant el qual l’infant es senti partípec, observat, estimat, on pugui gaudir d’autonomia i, evidentment, seguretat.
Per tant, anem a posar-nos en feina i esperem que el projecte sigui del tot enriquidor per a tots i totes.

Pel que fa a les competències treballades a partir d’aquesta reflexió penso que són, 2.3 Descriu el que vol aprendre, els objectius que es proposa, ja que, en primer lloc hem hagut de tenir clara tan la temàtica a treballar com els objectius que ens plantejam i a partir d’aquí començar a treballar, 4.1 Identifica els marcs teòrics que justifiquen o qüestionen les pràctiques que es duen a terme a l’aula, en aquest cas seria en el centre en general, però la idea ens ha semblat engrescadora ja que, seguir un model teòric, pel que fa a aquest tema, com és el de la coneguda Emmi Pikler, pensem que la converteix en una molt bona pràctica. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada